Duurzaamheid en SDG’s

De Sustainable Development Goals zijn het kompas van de Verenigde Naties naar een duurzame wereld. Hiermee bepaalt Jorit zijn koers.

Uitgesproken duurzame ambitie

In 2021 wilde Jorit dat 25% van zijn opdrachten te maken heeft met SDG’s (behaald: 40%). In 2022 lag het doel op 50% (behaald: 50% opdrachtgevers en 75% van de omzet).

In 2023 moet 75% van de opdrachtgevers SDG-gerelateerd zijn en vanaf 2024 minstens 90 procent.

Je kunt Jorit inzetten voor allerlei SDG-projecten – maar pas op met SDG 13, klimaatactie. Daardoor raakt Jorit zo gepassioneerd dat je ook buiten reguliere kantooruren berichtjes kunt krijgen.

sdg-communicatieadvies-jorit-hajema

Donaties

Jorit is medeoprichter en ambassadeur van Qommunitrees, een bomenplantproject in Nederland. Hij doneert 1% van zijn omzet aan dit goede doel.

Groen doen

Daarnaast doneert Jorit jaarlijks 1% van zijn winst aan NGO’s die zich inzetten voor ons klimaat en het milieu. De huidige NGO’s zijn Urgenda, Milieudefensie, JustDiggit en Plan International.

Jorit bouwt zijn pensioen op door te investeren in klimaattechnologie via Carbon Equity en via OnePlanetCrowd. Lees meer over duurzame impact maken als freelancer.

donaties-goed-doel-sdg-jorit-hajema.jpg
donaties-goed-doel-sdg-jorit-hajema

Donaties

Jorit is medeoprichter en ambassadeur van Qommunitrees, een bomenplantproject in Nederland. Hij doneert 1% van zijn omzet aan dit goede doel.

Groen doen

Daarnaast doneert Jorit jaarlijks 1% van zijn winst aan NGO’s die zich inzetten voor ons klimaat en het milieu. De huidige NGO’s zijn Urgenda, Milieudefensie, JustDiggit en Plan International.

Jorit bouwt zijn pensioen op door te investeren in klimaattechnologie via Carbon Equity en via OnePlanetCrowd. Lees meer over duurzame impact maken als freelancer.

Inspiratie

Wil je inspiratie over duurzaam ondernemen? Voor Been Management Consulting schreef Jorit mee aan een boek over SDG’s en systemic change – de radicale verandering die nodig is om de aarde (of de mensheid) te redden. Via de link kun je dit boek gratis online lezen.

Een paar takeaways:

  1. Formuleer een ambitieuze(!) visie en ga gewoon nú iets doen. Elk stapje in de goede richting draagt bij, hoe klein dan ook. Focus daarna op de volgende stap.
  2. De meeste impact zit verderop in de keten. Betrek daarom leveranciers en klanten.
  3. Benoem medewerkers als ambassadeurs van duurzaamheid en geef ze een podium.
  4. Deel successen, zowel intern als extern. Communiceren is enthousiasmeren!
communicatieadviseur-sdg-jorit-hajema

Laten we kennismaken

Van de jeugdzorg tot vermogensbeheer en van media tot consultancy – ik voel me overal thuis. Ik hoor graag wat ik voor je kan betekenen, dus stuur me een bericht! Dat kan via onderstaande knop of op info@jorithajema.nl.

NEEM CONTACT OP

Laten we kennismaken

Van de jeugdzorg tot vermogensbeheer en van media tot consultancy – ik voel me overal thuis. Ik hoor graag wat ik voor je kan betekenen, dus stuur me een bericht!

NEEM CONTACT OP